Aktualności

21 11 2019



Wykład – „Solidarnie dla transplantacji.

Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszam na spotkanie edukacyjno-informacyjne dotyczące przeszczepiania
narządów organizowane w ramach akcji „Solidarnie dla transplantacji”. W czasie wykładu
trwającego około 1,5 godziny przedstawione zostaną Państwu informacje: „Komu, dlaczego,
jakie, od Kogo i wg jakich zasad” przeszczepia się narządy na świecie i w Polsce.
Od kilku lat obserwujemy ciągłe zmniejszenie liczby przeszczepianych narządów, z rosnącą
liczba chorych „oczekujących na życie”. Ta niepokojąca tendencja ma m.inn. związek z małą
świadomością społeczną dotyczącą problemów transplantologii, w tym dawstwa narządów:
zarówno od dawcy zmarłego jak i żywego. Po wykładzie będzie Państwo mieli okazję
wyjaśnić swoje wątpliwości dotyczące zagadnień transplantologii narządów.
Szanowni Państwo, każdy z nas jest częścią tej metody – każdy z nas może okazać się
potrzebującym biorcą, każdy z nas może zostać dawcą.
Serdecznie zapraszam na wykład, który odbędzie się 3 grudnia 2019 r. o godz 12.15
w sali nr 12 w Instytucie Psychologii.

dr hab. n med. prof. UM Ilona Kurnatowska
Specjalista chorób wewnętrznych, nefrologii i transplantologii klinicznej
Konsultant ds. chorób wewnętrznych dla województwa łódzkiego
Oddział Nefrologii, USK nr 1 im N Barlickiego w Łodzi

 


15 10 2019



IV Ogólnopolska Konferencja Studentów i Młodych Naukowców „Psych-On”.

Szanowni Państwo,

Studenckie Koło Naukowe Psychologii Klinicznej i Neuropsychologii wraz z Zakładem Psychoprofilaktyki i Psychologii Uzależnień, Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego ma przyjemność zaprosić na IV Ogólnopolską Konferencję Studentów i Młodych Naukowców „Psych-On”, która odbędzie się 7-8 grudnia 2019 roku w Instytucie Psychologii.

Główną ideą przyświecającą działalności konferencji od 2016 roku jest umożliwienie przyszłym psychologom, doktorantom oraz pasjonatom psychologii klinicznej i neuropsychologii zaprezentowania wyników badań oraz stworzenie przestrzeni do integracji i wymiany doświadczeń. W trakcie tegorocznej czwartej już edycji poza sesjami tematycznymi, w trakcie których zaprezentowane zostaną wyniki badań studentów i doktorantów, planujemy interesujące wykłady ekspertów, możliwość prezentacji wyników w formie plakatów oraz towarzyszące konferencji warsztaty.

Już wkrótce zostanie otwarta rejestracja uczestników biernych oraz czynnych. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do udziału i gwarantujemy ciekawe wystąpienia, wyzwania dla umysłu oraz dobrą zabawę!

Więcej informacji na:
stronie wydarzenia konferencji na facebook’u:
https://www.facebook.com/events/538284240265561/

oraz stronie internetowej konferencji:
http://psychon.uni.lodz.pl/


15 10 2019



Szanowni Państwo!

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych podnoszeniem swoich kompetencji (nauczycieli akademickich oraz kadrę administracyjną i menadżerską z UŁ) do udziału w  bezpłatnych szkoleniach realizowanych przez Wydział Nauk o Wychowaniu oraz Wydział Filologiczny w ramach projektu Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształceni  (finansowanego w ramach POWER).

W ramach Projektu realizowane będą następujące szkolenia:

Zadanie 10  – „Kompetencje dydaktyczne kadr uczelni”

—      Rozwój innowacyjnych kompetencji dydaktycznych

—      Innowacyjne metody pracy ze studentem z wykorzystaniem TI

—      Pomiar dydaktyczny zadania zamknięte (testy)

—      Efektywnie prezentowanie treści dydaktycznych

—      Nie bójmy się technologii — wybrane narzędzia do tworzenia mat. multimedialnych wspierających przekaz dydaktyczny

—      Jak projektować zajęcia mieszane?

—      Jak prowadzić zajęcia na platformie edukacyjnej Moodle?

—      Profesjonalne bazy danych — zarządzanie informacją

—      Redakcja tekstów naukowych

—      Academic English

Zadanie 11 – „Kompetencje zarządcze kadr kierowniczych i administracyjnych”

—      Kształcenie kompetencji organizacyjnych

—      Kształcenie kompetencji społecznych

—      Kształcenie kompetencji menadżerskich

—      Kształcenie kompetencji zawodowych

—      Kształcenie kompetencji organizacyjnych w j. angielskim (jęz. ogólny i spec.)

Uwaga! Zapisy wszystkich chętnych odbywają się wyłącznie elektronicznie przez platformę EduKamp: https://edukamp.uni.lodz.pl/.

Więcej informacji na temat szkoleń, które rozpoczną się w najbliższym czasie  znajdziecie Państwo w załączonych plikach oraz na platformie EduKamp.

Informacje o kolejnych nowych kursach będą sukcesywnie umieszczane na platformie EduKamp oraz Portalu Pracowniczym.

Darmowe szkolenia z języka angielskiego dla nauczycieli akademickich oraz kadry administracyjnej i menadżerskiej UŁ

Informacje o szkoleniach dla nauczycieli akademickich w roku 2019/2020

Koordynator Zadania 10 – ZPU 1
dr Anna Gutowska
Koordynator Zadania 11 – ZPU 1
dr Agnieszka Wierzbicka


15 10 2019



Szanowni Państwo,

Pragniemy poinformować że w poniedziałek 07.10.2019, zmieni się szata graficzna Centralnego Systemu Logowania, czyli strony logowania do wszystkich systemów UŁ.

Zmianie ulegnie również sposób logowania.

Zostanie wyłączona możliwość logowania się numerem PESEL.

Jedynym sposobem będzie tzw. logowanie Active Directory czyli logowanie identyfikatorem w formacie imie.nazwisko@jednostka.uni.lodz.pl

Pomocy w aktywowaniu loginu lub odzyskaniu hasła, udzielać będą pracownicy sekcji informatycznych na Wydziałach, oraz Centrum Informatyki dla jednostek administracji centralnej.

Informujemy iż Centrum Informatyki UŁ nigdy nie prosi o wysłanie danych personalnych, haseł i innych poufnych treści.


26 06 2019



Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że od października br. rozpoczniemy realizację zadań 10 i 11 w ramach projektu Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia, finansowanego z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. W związku z powyższym zapraszamy pracowników naukowo-dydaktycznych zatrudnionych w UŁ oraz kadry kierownicze i administracyjne UŁ do udziału w darmowych kursach z języka angielskiego oraz kursach z zakresu doskonalenia kompetencji dydaktycznych i technologicznych.

Uczestnictwo w kursie jest bezpłatne, a rekrutacja rozpocznie się na początku przyszłego roku akademickiego i odbywać się będzie na platformie https://edukamp.uni.lodz.pl/login/.

Łączmy pozdrowienia,

Dr Anna Gutowska – koordynatorka zadania 10. Kompetencje dydaktyczne kadr uczelni
Dr Agnieszka Wierzbicka – koordynatorka zadania 11. Kompetencje zarządcze kadr kierowniczych i administracyjnych


03 01 2019



III Ogólnopolska Konferencja Studentów i Młodych Naukowców „Psych-On”.

W dniach 8-9 grudnia 2018r. w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego odbyła się III Ogólnopolska Konferencja Studentów i Młodych Naukowców „Psych-On”.

Tegoroczna edycja cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, zarówno wśród uczestników czynnych, jak i biernych.

Program konferencji był niezwykle bogaty i różnorodny tematycznie, wygłoszonych zostało 7 wykładów eksperckich ( dr hab. n. zdr. Monika Talarowska, dr hab. Prof. IP PAN Łukasz Okruszek, dr hab. n. med. Dominik Strzelecki, dr n. med. Monika Mak, dr n. o zdr. Jacek Kurpisz, dr n. med. Marta Strombek-Milczarek, mgr Ernest Tyburski), w 6 sesjach panelowych swoje prace badawcze przedstawiło 28 zespołów studentów i doktorantów z całej Polski, m.in. z Uniwersytetu Łódzkiego, Uniwersytetu Warszawskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego, Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Polskiej Akademii Nauk, Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, Uniwersytetu SWPS, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Odbyła się również sesja posterowa, w której zaprezentowano 36 plakatów. Dodatkową atrakcją, przygotowaną specjalnie na tegoroczną edycję i umożliwiająca weryfikację swoich praktycznych umiejętności, była gra psychologiczna typu Escape Room.

Tegoroczna edycja to aż 28 wygłoszonych referatów, 36 zaprezentowanych posterów, 7 wykładów eksperckich, oraz ponad 100 słuchaczy.

 


11 12 2018



Konkurs na studenta-stypendystę w grancie NCN kierowanym przez dr M. Wróbel rozstrzygnięty.

Decyzją Komisji Stypendialnej w składzie:
dr Monika Wróbel, dr hab. Agnieszka Lipińska-Grobelny, prof. UŁ, mgr Paulina Szymańska
konkurs na studenta-stypendystę, który będzie członkiem zespołu naukowo-badawczego realizującego projekt pt. Społecznie indukowany afekt i „Wielka Dwójka”. Interakcyjny wpływ sprawozdawczości i wspólnotowości na zarażanie i kontrzarażanie afektywne (Sonata Bis 7, nr UMOWY 2017/26/E/HS6/00725) 
wygrała Pani Adrianna Troszczyńska
Gratulujemy!


02 10 2018



V Ogólnopolska Konferencja Naukowa Rodzina – Praca pt. „Rodzina-edukacja-praca w poszukiwaniu dobrostanu”.

Szanowni Państwo,
Pragniemy serdecznie podziękować za udział w organizowanej przez Instytut Psychologii Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego
V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Rodzina – Praca pt. „Rodzina-edukacja-praca
w poszukiwaniu dobrostanu”.
Przez dwa dni trwania konferencji (24-25.09. 2018) gościliśmy w Łodzi zarówno naukowców, jak i praktyków. Zostało wygłoszonych pięć wykładów plenarnych, odbyło się
6 sesji tematycznych, zaś prelegenci, afiliowani głównie do wiodących ośrodków naukowych w Polsce wygłosili 39 referatów.
Podczas trwania konferencji zaplanowano także możliwość podzielenia się doświadczeniami przez zespoły badawcze z Instytutu Psychologii, UŁ ze zrealizowanych międzynarodowych projektów edukacyjnych (tj. Hey! Teachers, don’t leave the kids alone oraz Well School Tech). Służyła temu specjalna sesja projektowa, podczas której przedstawiono główne założenia, cele oraz produkty tychże projektów jako efekt współpracy z ośrodkami naukowymi z zagranicy.
Dla uczestników konferencji przygotowano także część warsztatową, poświęconą tematowi wspierania rozwoju uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć i z niecierpliwością czekamy na ponowne spotkanie
z Państwem w Łodzi, na VI edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej!

 

20180924_100132

20180924_100140

20180924_100225

20180924_100227

20180924_100229

20180924_100238

20180924_100241

20180924_100507

received_720121598338507

DSC02016

DSC022012

DSC01999

DSC01998

DSC01996

DSC01994

IMG_20180925_100904

IMG_20180925_100902

IMG_20180925_094720

IMG_20180924_132327

IMG_20180924_131541

IMG_20180924_124805

IMG_20180924_123722

IMG_20180924_105617

IMG_20180924_104737

DSC02029

DSC02028

DSC02025

DSC02024

DSC02022

DSC02021

DSC01991

DSC01990

DSC01989

DSC01986

DSC01983

DSC01982

DSC01981

DSC01980

DSC01979

DSC01978

DSC01977

DSC01976

DSC01974

DSC01973

DSC01972

DSC01971

DSC01970

DSC01969

DSC01966

DSC01964


23 04 2018



Konkurs na doktoranta-stypendystę w grancie NCN kierowanym przez dr M. Wróbel rozstrzygnięty

Decyzją Komisji Stypendialnej w składzie:
dr Monika Wróbel, dr hab. Iwona Janicka, prof. UŁ, dr Maria Finogenow

konkurs na doktoranta-stypendystę, który będzie członkiem zespołu naukowo-badawczego realizującego projekt pt. Społecznie indukowany afekt i „Wielka Dwójka”. Interakcyjny wpływ sprawozdawczości i wspólnotowości na zarażanie i kontrzarażanie afektywne (Sonata Bis 7, nr UMOWY 2017/26/E/HS6/00725) wygrała
Pani mgr Magda Kowalska. Gratulujemy!


22 02 2017



400dpiLogo

Projekt Well School Tech (N. 2016-1-LT01-KA201-023171)

Na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego w październiku 2016r. rozpoczęto realizację 2-letniego międzynarodowego projektu edukacyjnego pt. Well School Tech. Projekt jest realizowany w ramach partnerstwa strategicznego programu Erasmus +.

Program służy promowaniu dobrego samopoczucia psychicznego i jakości życia uczniów w okresie wczesnej adolescencji. Nowo utworzone narzędzia pedagogiczne będą wspierać wychowawców w radzeniu sobie ze złożonymi problemami wynikającymi z realiów szkolnych oraz w profilaktyce zachowań problemowych, poprzez włączenie do działań dla grupy docelowej takich interwencji, które:
– pomogą i/lub poprawią zdolność definiowania celów osobistych,
– rozwiną umiejętność efektywnej komunikacji (w tym wyrażania pozytywnych i negatywnych emocji)
– wyposażą w umiejętność stosowania skutecznych strategii rozwiązywania problemów szkolnych i osobistych, w tym zarządzania gniewem, kontrolą emocji i reagowania na agresywne zachowanie (np. bullying).

Pobierz szczegóły projektu


23 01 2017



Uchwała Rady Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 17. 01.2017 r.
w sprawie poparcia stanowiska Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego dotyczącego zdrowia osób o orientacji homoseksualnej

Pobierz treść uchwały


13 01 2017



W Instytucie Psychologii UŁ realizowany jest projekt edukacyjny o charakterze międzynarodowym.
Projekt edukacyjny pt. Hey! Teachers, don`t leave the kids alone (akronim HEY!) realizowany jest w ramach partnerstwa strategicznego programu Erasmus +. Zasadniczą ideę projektu stanowi edukacja włączająca jako odpowiedź na przemiany społeczne. Szczególnie dotyczy metod stosowanych przez nauczycieli szkół podstawowych w odniesieniu do głównych trendów przemian społecznych. Wspomniane trendy obejmują: zmiany w strukturze rodziny, ewolucję w zakresie stylu życia i edukacji, zróżnicowanie kontekstu kulturowego, zwiększenie różnic pomiędzy biednymi i bogatymi, a także kryzys klasy średniej oraz nowe podejście do edukacji i nierównego do niej dostępu.

Pobierz szczegóły projektu


14 12 2016



Miło nam poinformować, że dnia 9 grudnia 2016 roku prof. dr hab. Nina Ogińska–Bulik otrzymała z rąk Jarosława Gowina nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za całokształt dorobku naukowego. Pani Profesor serdecznie gratulujemy!

nina-012

nina-043

nina-046

nina-051


mnisw_grudzien_0518-2

mnisw_grudzien_0522-2

(źródło MNiSW)


03 11 2016



Stanowisko Rady Instytutu Psychologii WNoW Uniwersytetu Łódzkiego w sprawie przyjmowania na psychologiczne studia II stopnia (magisterskie) osób posiadających licencjaty z innych, niż psychologiczne, dziedzin nauki z dnia 27 października 2016 r.

Pobierz dokument


27 10 2016



Informujemy, że z dniem 30 września 2016 roku prof. nadzw. dr hab. Eleonora Bielawska-Batorowicz zakończyła pracę na stanowisku Dyrektora Instytutu Psychologii. Pani Profesor bardzo dziękujemy za ogromny trud wieloletniego i pełnego sukcesów zarządzania Instytutem.

Od dnia 1.10.2016 roku obowiązki Dyrektora Instytutu pełni prof. nadzw. dr hab. Iwona Janicka. Zastępcami prof. Janickiej zostali prof. nadzw. dr hab. Agnieszka Lipińska-Grobelny (z-ca Dyrektora ds. naukowych) oraz prof. nadzw. dr hab. Jan Chodkiewicz (z-ca Dyrektora ds. dydaktycznych).