Aktualności

23 10 2018



Konkurs na studenta-stypendystę w grancie NCN
Stypendysta/stypendystka będzie członkiem zespołu naukowo-badawczego realizującego projekt pt. Społecznie indukowany afekt i „Wielka Dwójka”.
Interakcyjny wpływ sprawczości i wspólnotowości na zarażanie i kontrzarażanie afektywne, kierowanego przez dr Monikę Wróbel

Szczegóły konkursu


02 10 2018



V Ogólnopolska Konferencja Naukowa Rodzina – Praca pt. „Rodzina-edukacja-praca w poszukiwaniu dobrostanu”.

Szanowni Państwo,
Pragniemy serdecznie podziękować za udział w organizowanej przez Instytut Psychologii Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego
V Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej Rodzina – Praca pt. „Rodzina-edukacja-praca
w poszukiwaniu dobrostanu”.
Przez dwa dni trwania konferencji (24-25.09. 2018) gościliśmy w Łodzi zarówno naukowców, jak i praktyków. Zostało wygłoszonych pięć wykładów plenarnych, odbyło się
6 sesji tematycznych, zaś prelegenci, afiliowani głównie do wiodących ośrodków naukowych w Polsce wygłosili 39 referatów.
Podczas trwania konferencji zaplanowano także możliwość podzielenia się doświadczeniami przez zespoły badawcze z Instytutu Psychologii, UŁ ze zrealizowanych międzynarodowych projektów edukacyjnych (tj. Hey! Teachers, don’t leave the kids alone oraz Well School Tech). Służyła temu specjalna sesja projektowa, podczas której przedstawiono główne założenia, cele oraz produkty tychże projektów jako efekt współpracy z ośrodkami naukowymi z zagranicy.
Dla uczestników konferencji przygotowano także część warsztatową, poświęconą tematowi wspierania rozwoju uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć i z niecierpliwością czekamy na ponowne spotkanie
z Państwem w Łodzi, na VI edycji Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej!

 

20180924_100132

20180924_100140

20180924_100225

20180924_100227

20180924_100229

20180924_100238

20180924_100241

20180924_100507

received_720121598338507

DSC02016

DSC022012

DSC01999

DSC01998

DSC01996

DSC01994

IMG_20180925_100904

IMG_20180925_100902

IMG_20180925_094720

IMG_20180924_132327

IMG_20180924_131541

IMG_20180924_124805

IMG_20180924_123722

IMG_20180924_105617

IMG_20180924_104737

DSC02029

DSC02028

DSC02025

DSC02024

DSC02022

DSC02021

DSC01991

DSC01990

DSC01989

DSC01986

DSC01983

DSC01982

DSC01981

DSC01980

DSC01979

DSC01978

DSC01977

DSC01976

DSC01974

DSC01973

DSC01972

DSC01971

DSC01970

DSC01969

DSC01966

DSC01964


23 07 2018



Stypendium Ministra 2018/2019

Wniosek o stypendium ministra za wybitne osiągnięcia dla studentów i doktorantów należy składać w dziekanacie POK. 14 w terminie do 18 września 2018 roku.
Wnioski należy składać w trzech egzemplarzach.

O przyznanie stypendium ministra może ubiegać się student/doktorant nie wcześniej niż po zaliczeniu pierwszego roku studiów. Wyjątek stanowi student pierwszego roku studiów drugiego stopnia rozpoczętych w ciągu roku od ukończenia studiów pierwszego stopnia.
Stypendium na rok akademicki 2018/2019 może być przyznane studentowi/doktorantowi, który zaliczył rok studiów w poprzednim roku akademickim i uzyskał wpis na kolejny rok studiów przewidziany w planie studiów albo został przyjęty na studia drugiego stopnia oraz uzyskał w okresie studiów:
• wybitne osiągnięcia naukowe lub artystyczne związane z odbywanymi studiami lub
• wybitne osiągnięcia w sporcie.

Szczegółowe informacje oraz wniosek do pobrania na stronie
https://www.nauka.gov.pl/stypendia-ministra


23 04 2018



Konkurs na studenta-stypendystę w grancie NCN
Stypendysta/stypendystka będzie członkiem zespołu naukowo-badawczego realizującego projekt pt. Społecznie indukowany afekt i „Wielka Dwójka”. Interakcyjny wpływ sprawczości i wspólnotowości na zarażanie i kontrzarażanie afektywne, kierowanego przez dr Monikę Wróbel

Pobierz dokument


23 04 2018



Konkurs na doktoranta-stypendystę w grancie NCN kierowanym przez dr M. Wróbel rozstrzygnięty

Decyzją Komisji Stypendialnej w składzie:
dr Monika Wróbel, dr hab. Iwona Janicka, prof. UŁ, dr Maria Finogenow

konkurs na doktoranta-stypendystę, który będzie członkiem zespołu naukowo-badawczego realizującego projekt pt. Społecznie indukowany afekt i „Wielka Dwójka”. Interakcyjny wpływ sprawozdawczości i wspólnotowości na zarażanie i kontrzarażanie afektywne (Sonata Bis 7, nr UMOWY 2017/26/E/HS6/00725) wygrała
Pani mgr Magda Kowalska. Gratulujemy!


22 02 2017



400dpiLogo

Projekt Well School Tech (N. 2016-1-LT01-KA201-023171)

Na Wydziale Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego w październiku 2016r. rozpoczęto realizację 2-letniego międzynarodowego projektu edukacyjnego pt. Well School Tech. Projekt jest realizowany w ramach partnerstwa strategicznego programu Erasmus +.

Program służy promowaniu dobrego samopoczucia psychicznego i jakości życia uczniów w okresie wczesnej adolescencji. Nowo utworzone narzędzia pedagogiczne będą wspierać wychowawców w radzeniu sobie ze złożonymi problemami wynikającymi z realiów szkolnych oraz w profilaktyce zachowań problemowych, poprzez włączenie do działań dla grupy docelowej takich interwencji, które:
– pomogą i/lub poprawią zdolność definiowania celów osobistych,
– rozwiną umiejętność efektywnej komunikacji (w tym wyrażania pozytywnych i negatywnych emocji)
– wyposażą w umiejętność stosowania skutecznych strategii rozwiązywania problemów szkolnych i osobistych, w tym zarządzania gniewem, kontrolą emocji i reagowania na agresywne zachowanie (np. bullying).

Pobierz szczegóły projektu


23 01 2017



Uchwała Rady Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego z dnia 17. 01.2017 r.
w sprawie poparcia stanowiska Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego dotyczącego zdrowia osób o orientacji homoseksualnej

Pobierz treść uchwały


13 01 2017



W Instytucie Psychologii UŁ realizowany jest projekt edukacyjny o charakterze międzynarodowym.
Projekt edukacyjny pt. Hey! Teachers, don`t leave the kids alone (akronim HEY!) realizowany jest w ramach partnerstwa strategicznego programu Erasmus +. Zasadniczą ideę projektu stanowi edukacja włączająca jako odpowiedź na przemiany społeczne. Szczególnie dotyczy metod stosowanych przez nauczycieli szkół podstawowych w odniesieniu do głównych trendów przemian społecznych. Wspomniane trendy obejmują: zmiany w strukturze rodziny, ewolucję w zakresie stylu życia i edukacji, zróżnicowanie kontekstu kulturowego, zwiększenie różnic pomiędzy biednymi i bogatymi, a także kryzys klasy średniej oraz nowe podejście do edukacji i nierównego do niej dostępu.

Pobierz szczegóły projektu


14 12 2016



Miło nam poinformować, że dnia 9 grudnia 2016 roku prof. dr hab. Nina Ogińska–Bulik otrzymała z rąk Jarosława Gowina nagrodę Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za całokształt dorobku naukowego. Pani Profesor serdecznie gratulujemy!

nina-012

nina-043

nina-046

nina-051


mnisw_grudzien_0518-2

mnisw_grudzien_0522-2

(źródło MNiSW)


03 11 2016



Stanowisko Rady Instytutu Psychologii WNoW Uniwersytetu Łódzkiego w sprawie przyjmowania na psychologiczne studia II stopnia (magisterskie) osób posiadających licencjaty z innych, niż psychologiczne, dziedzin nauki z dnia 27 października 2016 r.

Pobierz dokument


27 10 2016



Informujemy, że z dniem 30 września 2016 roku prof. nadzw. dr hab. Eleonora Bielawska-Batorowicz zakończyła pracę na stanowisku Dyrektora Instytutu Psychologii. Pani Profesor bardzo dziękujemy za ogromny trud wieloletniego i pełnego sukcesów zarządzania Instytutem.

Od dnia 1.10.2016 roku obowiązki Dyrektora Instytutu pełni prof. nadzw. dr hab. Iwona Janicka. Zastępcami prof. Janickiej zostali prof. nadzw. dr hab. Agnieszka Lipińska-Grobelny (z-ca Dyrektora ds. naukowych) oraz prof. nadzw. dr hab. Jan Chodkiewicz (z-ca Dyrektora ds. dydaktycznych).