• Praca emocjami w kontakcie z klientem (wyznaczniki pracy emocjonalnej, jej skutki dla funkcjonowania pracownika i/lub organizacji). – Zjawisko emocji kolektywnych w środowisku pracy (mechanizmy rozprzestrzeniania się stanów emocjonalnych pomiędzy pracownikami, konsekwencje transferu emocji w środowisku pracy z perspektywy pracownika i/lub organizacji).
  • Uwarunkowania satysfakcji z życia i pracy żołnierzy wyjeżdżających na misje pokojowe
  • Predyktory stylu kierowania menedżerów.
  • Temperament a odczuwany stres w ruchu drogowym – badania osób zatrudnionych w sektorze logistyki
  • Jakość życia i ogólny stan zdrowia a uciążliwość pracy przedsiębiorców
  • Skłonność do inwestowania zasobów a wybrane cechy osobowości przedsiębiorców
  • Nadzieja na sukces i samoocena jako korelaty podejmowania decyzji o założeniu własnej firmy
  • Osobowościowe i motywacyjne uwarunkowania podejmowania decyzji o założeniu i kontynuowaniu działalności gospodarczej
  • Poczucie własnej skuteczności i samoocena szans na sukces a planowanie własnej działalności gospodarczej
  • Osobowościowe i demograficzne uwarunkowania skłonności do konsumowania, oszczędzania i inwestowania
  • Dobrostan psychiczny i ekonomiczny a motywacja przedsiębiorcza i postawa względem firmy
  • Poczucie własnej skuteczności a sukces ekonomiczny i skłonność do inwestowania zasobów wśród przedsiębiorców
  • Psychologiczne uwarunkowania intraprzedsiębiorczości
  • Corporate enterpreneurship (przedsiębiorczość korporacyjna)
  • Aspiracje finansowe przedsiębiorców a samoocena i poczucie własnej skuteczności
  • Różnice między „młodymi” i „dojrzałymi” przedsiębiorcami w zakresie motywacji przedsiębiorczej i skłonności do inwestowania
  • Rola zasobów osobistych w zmaganiu się z przewlekłymi chorobami somatycznymi
  • Optymizm życiowy i wzrost potraumatyczny a zachowania zdrowotne seniorów (zdrowych i chorych)
  • Zasoby osobiste a negatywne i pozytywne skutki doświadczeń traumatycznych u strażaków oraz żołnierzy uczestniczących w misjach pokojowych poza granicami kraju)
  • Poczucie kontroli, wsparcie społeczne a odczuwany stres wśród pracowników dużych organizacji
  • Negatywne i pozytywne skutki doświadczeń traumatycznych u pracowników służb ratowniczych (strażacy, policjanci, ratownicy medyczni) oraz ich uwarunkowania
  • Determinanty zachowań zdrowotnych osób w wieku senioralnym
  • Psychospołeczne uwarunkowania zachowań problemowych młodzieży